Sabtu, 07 Juli 2012

Jika Aku Jatuh Cinta ^_^

Ya Allah .. jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-MU
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu
Ya Muhaimin...jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu


Ya Allah ... jika aku jatuh hati,
ijinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-MU,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu.
Ya Rabbana ... juka aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari-MU


Ya Rabbu Izzati .. jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-MU
Ya Allah ... jika aku rindu,
jagalahl rinduku padanya agar tidak lalai aku merindui syurga-MU


Ya Allah... Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-MU, 
telah berjumpa dalam taat pada-MU,
telah bersatu dalam dakwah pada-MU, 
telah berpadu dalam membela syari'at-MU.
kukuhkanlah ya Allah ikatannya, kekalkan cintanya.
Tunjukilah jalan-jalannya. Penuhilah hati-hati ini dengan Nur-MU yang tiada pernah padam.
Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-MU dan keindahan bertawakal di jalan-MU....


ISTIQOMAHKANLAH KAMI YA RABB :)

aamiin :)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar